Thursday, April 11, 2013

Poison! Danger!

I love my job, but there are some aspects of it that I'm slightly less enthusiastic about. The radioactive ("hot") work doesn't bother me much because there are so many ways of controlling exposure and potential contamination, but messing around with pure poison is not my favourite kind of business.


COMBUSTIBLE, CAUSES IRRITATION. MAY BE FATAL IF SWALLOWED, INHALED, OR ABSORBED THROUGH SKIN. SHOCK SENSITIVE MATERIAL CAN BE AN EXPLOSION HAZARD. [...] EXCEPTIONAL HEALTH HAZARD. [...] FIRST AID: CALL A PHYSICIAN. [...] If not breathing, give artificial respiration. If breathing is difficult, give oxygen. Prompt action is essential.

No, I don't like unscrewing that lid.

8 comments:

  1. Usch då, vad har man sånt äckelpäckel pulver till? Håll fingrarna i styr :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Logiskt nog dödar man saker med det! (Fast helst inte större grejer än bakterier...)

      Delete
  2. I'll remember to run if I ever see you holding that.

    ReplyDelete
    Replies
    1. You can't outrun the explosive poison grenade!

      Delete
  3. Ouch, ser inte kul ut alls. I det här fallet (tills skillnad från många andra amerikanska) ska man nog ta varningstexten på allvar!

    Du får uppdatera bloggen snabbare efter inlägg som ovan... ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, du har en poäng... ;) Jag är fortfarande ytterst levande och osprängd, jag lovar!

      Delete
  4. Fia!!
    Har du fått svar på ditt senaste mail från mig? (eller de andra?). Jag får något konstigt svar om att det är något fel på din mailadress, men de andra kan se svarsmailet.... det kan ju vara spam också, men svårt att säga...

    kram <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej av någon anledning så kom ditt mail inte fram till mig, men jag kunde läsa det ändå via Dianas svar. Knas! Ska hursomhelst svara så snart jag får lite tid över. :) KRAM!

      Delete